La setmana passada la responsable de la Biblioteca, Natalia Sastre, va participar en una Erasmus+ Staff Week a Paris per a personal bibliotecari d’universitats europees amb l’objectiu de debatre al voltant del paper de les biblioteca universitària dins de les Aliances europees.

Baix el títol  “Which library for the European student? Role of academic libraries and range of services in European university alliances” la Biblioteca de la Universitat SciencesPO  va organitzar un programa molt complet i una agenda bastant intensa de workshops amb una mescla de presentacions dels participants, sessions formatives de personal convidat, a més de visites a biblioteques.

El grup estava format per 15 bibliotecaris de les següents aliances europees:

Vista del campus de Paris, Universitat SciencesPo

Participants de l’Erasmus+ Staff week,  de 10 països europeus, i 7 aliances diferents

TEMES INCLOSOS AL PROGRAMA:

• What are European universities?
• Participants’ own alliances
• Pooling of information resources: issues and benefits
• Libraries among alliances
• The European student: the one size does not fit all approach
• Clichés, fantasies and realities about the library user
• Building a community among librarians
• Old and new paths of media & information literacy (mil)
• The research component in European university alliances
• Digitization at the alliances’ level: e-learning tools, social media, student card, authentication issues

VISITES REALITZADES A BIBLIOTEQUES :

VALORACIÓ PERSONAL de Natalia Sastre:

Agrair a l’equip de la Biblioteca de la Universitat SciencesPo, especialment a Sophie Forcadell, Cécile Touitou i Natalia La Valle. la fantàstica organització del programa tant prèviament (informació, procés de selecció, documentació necessària) com durant tota la setmana en relació al contingut del programa i en les activitats extra com visites i altres esdeveniments amb el personal bibliotecari.

Al llarg de la setmana s’han tractat un ampli ventall de temes , a més de l’interessant intercanvi d’experiències i coneixements que es produeix tant al llarg de les sessions com en els temps de break amb tots els col·legues.

Les aliances universitàries són una forma d’organització i col·laboració de les universitats, en les quals les biblioteques tenen un important paper que jugar especialment en el tema de l’Accés Obert però també en múltiples projectes de cooperació que poden sorgir com hem pogut conèixer durant la setmana amb l’experiència d’altres aliances.