Com cada any, el dia 27 de setembre es celebra el Dia Mundial del Turisme, aquest any amb el lema “Repensar el Turisme”, que pretén centrar-se en el futur per reorganitzar els fonaments d’aquest sector tan important per a l’economia mundial.

Com fem Turisme i com volem que siga el turisme del futur són les grans incògnites que l’OMT planteja, col·locant en primer pla les persones i el planeta per posar el focus a la sostenibilitat, la inclusió i la resiliència del sector.

Després d’aquests últims anys marcats per l’estancament a causa de les restriccions pel COVID-19, el sector ha tornat a enlairar-se reforçat per l’oportunitat i l’esperança d’un nou moment de recuperació en què recolzar-se per aconseguir els Objectius de Desenvolupament Sostenible de la Agenda 2030, del qual el turisme és un pilar essencial.

Tot un repte a què el turisme s’enfronta amb el suport de les màximes entitats governamentals com es va poder comprovar a la sessió de maig de 2022 de l’Assemblea General de les Nacions Unides on, per primera vegada, va participar l’OMT analitzant-se la importància del sector en la recuperació mundial.

Repensar el turisme – Tendències de futur

Per a celebrar el Dia Mundial del Turisme 2022, hem dut a terme una selecció de llibres i llibres-e, pertanyents a la nostra col·lecció, en els quals s’analitzen les noves tendències de futur en Turisme. Pots localizar-los a Polibuscador.

Llibres

Llibres-e

TFG/TFM

El potencial que encierra el turismo es enorme, y tenemos la responsabilidad compartida de velar por su plena materialización”

senyala Zurab Pololikashvili, Secretari general d’Organització Mundial del Turisme

Els  alumnes del Grau de Turisme del Campus de Gandia UPV també es fan ressò d’aquests reptes.

Un replantejament de creixement del sector es fa necessari i els treballs acadèmics així ho reflecteixen.  Per exemple, a través de la fórmula de diversificació de l’oferta turística, que s’encamina cap a un model més  basat en la sostenibilitat, inclusiu i d’acord amb els objectius ODS.

Ací us presentem una mostra d’alguns TFG dels nostres alumnes del Grau de Turisme, llegits aquest darrer curs 2021-2022 i incorporats recentment al repositori RIUNET UPV, on queda assegurada la qualitat dels continguts i es garanteix la perdurabilitat dels mateixos.

Són propostes noves sobre potencialitats, com ara turisme espacial, turisme pesquer o religiós a Gandia o fins i tot incorporar tecnologia blockchain a la indústria turística. Reconduir propostes de cara a reconèixer Patrimoni material i immaterial i també ens presenten TFG amb  propostes de turisme sostenible i respectuós amb el medi, com ara el turisme astronòmic.

Recursos

Statista és una de les majors plataformes de dades estadístiques del món, subscrita per la Biblioteca UPV, que permet l’accés a milers d’estadístiques en diferents formats (informes, infografies o estadístiques) i en diferents idiomes.

A més ofereix recopilació d’estadístiques agrupades per sectors i/o temes molt útils per a treballs de classe, TFG i fins i tot articles d’investigació:

+ info: Biblioguia Statista amb consells de cerca, serveis personalitzats i ús de les eines expertes.

UNWTO eLibrary és el servei en línia de l’Organització Mundial del Turisme (UNWTO), organisme especialitzat de les Nacions Unides, amb estudis i informació sobre turisme les matèries del qual abasten tots els temes importants que impulsen el sector turístic.

Aquest recurs conté una àmplia col·lecció d’estadístiques oficials , revistes i llibres en format electrònic sobre els diferents sectors i tendències del Turisme.

La OMT també ofereix agrupacions d’estadístiques per temàtiques, com per exemple:

+ info: Biblioguia UNWTO eLibrary amb informació sobre contingut, cerques o serveis personalitzats.

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded.