EL CAMPUS DE GANDIA UPV PUBLICA:
Dep. de Comunicació Audiovisual, Documentació i Història de l’Art
Comencem una nova sèrie de posts dedicats a les últimes publicacions editades en format llibre del professorat del Campus Gandia UPV, amb l’objectiu de donar visibilitat a la seua producció científica.
El Campus Gandia UPV publica:
El professor José Pavía Cogollos (Dep. de Comunicació Audiovisual, Documentació i Història de l’Art) acaba de publicar La vida de Brian : (Monty Python’s Life of Brian), Terry Jones (1979), dins de la col·lecció “Guías para ver y analizar cine” de l’editorial Nau llibres.
Més informació autor: José Pavía Cogollos, producció científica
Més informació: Monty Python’s official site
resum
“Des dels seus començaments, els Monty Python van reinventar els patrons de la moribundes varietats per a transgredir les normes que començaven a afermar-se en el nou mitjà. En aquesta comèdia cinematogràfica, la seua tercera pel·lícula, es fa patent l’excepcional capacitat del cinema per a embalsamar el temps. La vida de Brian ens parla de la Jerusalem de Pilato, de la Gran Bretanya pre-thatcheriana, de la decadència dels imperis romà i britànic, i dels perills del pensament radical, satiritzant els fonamentalismes per a incidir en qüestions essencials sobre les incerteses de la vida i l’abismal buit de la mort.
Aquest controvertit film és fidel reflex del cinema dels setanta i del context sociopolític d’aquests anys. Pese a l’èxit del grup, la seua producció va necessitar d’un suport econòmic molt important; la seua distribució i exhibició van estar marcades per una intensa polèmica i mediàtiques protestes. Malgrat les virulentes campanyes en contra seua, la pel·lícula es va convertir en un gran èxit i és reconeguda com una de les comèdies més brillants dels setanta i de la història del cinema britànic.” (Nau Llibres)
Índex proporcionat per l’editorial Nau llibres
“Recibido con vítores como el Mesías, acalla a la multitud para señalarles lo equivocados que están, lo innecesario de los líderes, aseverando que todos son individuos”
“La sandalia, en primer término, domina un plano en acusado contrapicado que nos la muestra en toda su magnitud. Tras ella, en segundo término, vemos cómo se van acercando lo seguidores de Brian”




Leave A Comment